Brandmännen och Fulbert

Alltså inte för att jag går i föda-bebis-tankar (bebis är inte aktuellt i dagsläget) men det händer ju ändå ibland att man funderar lite på passande förnamn till framtida avkommor. Det händer framför allt när jag sitter på toa och tittar på mina brandmän faktiskt.

Enda kravet än så länge är att det ska vara ett namn som funkar både i Sverige och Frankrike. Sedan har jag inte tänkt så värst mycket längre. Eller jo, det finns en hel del förnamn som redan har sorterats bort. Ett nyupptäckt exempel är namnsdagsbarnet den 10 april, Fulbert. Fulbert känns inte som ett förnamn som går hem i både Frankrike och Sverige. Snarare ingenstans alls.

Mes pompiers 
Fulbert, är det du?

Kommentarer
Postat av: Bellis

Hihi ja det lät ju lite små knasigt! Vi har lite blandade namn på våra barn killarna: Jonathan, Oliver (vill byta till Olivier säger han), tjejerna: Céline och Manon.

Postat av: Cocotte

Det var fina namn hela bunten tycker jag:)

2006-03-08 @ 13:46:36
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Bellis

Tack:))

2006-03-08 @ 20:39:22
URL: http://bellis.mon-blog.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback