Mardi gras

Inne på vår lilla toalett har vi inte bara silverfiskar, vi har en kalender också. En brandmanskalender.

Det låter kanske lite suspekt med bilder på brandmän inne på toan, men faktum är att kalendern inte innehåller så mycket läckra brandmän utan mer bilder på brandstationen, brandbilar och lite fakta om stadens brandkår och eldsvådor. Inte så spännande alltså. Jag köpte den av en brandman som kom och plingade på dörren. Har lite svårt att säga nej till brandmän som plingar på dörren, ler och säljer kalendrar, så jag köpte en. Priset fick jag bestämma själv. Brandmannen fick fem euro. Kalendern är ful. Brandmannen var söt. Hoppas mina pengar kommer till nytta i några välgörande brandmannaändamål i alla fall.

I vilket fall som helst så kollade jag precis på kalendern och såg att det idag är Mardi gras. Mardi betyder tisdag och gras betyder fet. Fet tisdag. Fettisdag! Fettis-dag! Idag får man äta semlor. Problemet är bara att jag inte har några semlor. Och jag har ingen jättelust att baka semlor just idag för det kommer bara sluta med att jag och A äter upp alla semlor och blir alldeles för semliga för att det ska vara nyttigt. Semlorna får nog vänta. Kan kanske ha en fettistorsdag istället?

Men smaklig semla på er, alla ni som tar fettisdagen på allvar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här har den snälla chefen bjudit alla på semlor idag, men egentligen tycker jag att semlor är överskattade, även om mandelmassan är god. /M

2006-02-28 @ 18:12:34
Postat av: tolken

Jag borde väl förstås bakat semlor idag, men så långt sträcker sig inte min ork! Däremot har jag också sett de där brandmäns almanackorna VF och undrat om det ligger under franska brandmäns värdighet att låta sig fotograferas med katter.

Postat av: Mocca

Jag hade också köpte, håller med dig,,man kan INTE säga nej till en söt brandman. Kommer aldrig att hända!

2006-03-01 @ 01:06:38
URL: http://mocca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback