Lostbabbel

Min bror skriver i VLT om Lost. Jag tycker att det är intressant, men samtidigt inte förvånande, att Lost har ett så pass utbrett liv på Internet vid sidan av själva tv-serien. Måste erkänna att det kliar lite i fingrarna av lust att surfa in på programmets hemsida, på Lostpedia eller något Lost-forum någonstans för att snoka runt men jag måste hejda mig. Jag vill inte få reda på något om avsnitten jag inte sett.

Vi fick låna dvd-boxen med första säsongen av Lost från Elliotts föräldrar (kolla förresten in de senaste bilderna för att se hur stor han har blivit). Vi fastnade direkt och slukade ganska snabbt alla 24 avsnitten plus allt extramaterial och precis som jag hade förutspått fick man långt ifrån svar på alla mysterier. Istället väcktes nya frågor. Hela tiden dessa frågetecken som gör att man måste kolla vidare. Efter att den sista dvd:n var färdigtittad, tittade vi på varandra och suckade. - Jaha, nu får vi sitta här som två stora frågetecken och vänta på säsong två.

Den andra säsongen har redan visats i sin helhet i USA tror jag. Här har i Frankrike har den inte ens börjat. Inte vad jag har sett i alla fall. Men å andra sidan har jag ingen lust att se den på tv här. Att övergå till den dubbade versionen när man börjat se originalversionen är extra irriterande. Väntar nog hellre på nästa dvd-box i så fall. Och låter bli att skriva "Lost Season 2" på Google trots att det kliar.

Lite Lost-störd har jag faktiskt blivit. När jag flög sist kunde jag inte låta bli att snegla lite på mina medpassagerare. Hur skulle det vara att tillbringa sitt liv på en öde ö med dem? Vilka hemligheter satt de och tryckte på? Vilka gåtor och mysterier? Tankarna avbröts rätt snabbt när piloten talade om att det var tolv grader i Göteborg och att de räknade med att hålla den beräknade ankomsttiden. Antalet mystiska öar av Lost-karaktär mellan Beauvais och Landvetter är väl kanske inte så stort trots allt.

Lost 
Vad döljer personen framför?

Kommentarer
Postat av: Mathias

Jag har också lost feber! Vi har sett de fem första avsnitten av säsong två nu...plöjer typ 3-4 i raken när vi hinner =). Kan ju rekommendera att *ehum* l-adda n-er hela säsong två och se den engelska versionen...det går att få tag på hela säsong två nu...ruggigt bra serie...men varför ska alla hålla allting hemligt hela tiden? Det blir ju bara problem...=)

Postat av: Therese

Jag har aldrig sett ett enda avsnitt av Lost och jag vet inte ens om den går på spansk TV

2006-06-14 @ 08:21:38
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Cocotte

Mathias: Ja det var ju förstås en idé. Kanske ska prova att l-*harkel*-a ner några avsnitt. Fast A vill helst se textat till franska för att vara säker på att förstå, så vi kanske väntar ändå...

Therese: Jag hade heller aldrig kollat på de innan jag fick låna dvd-boxen. Jag gillar det i alla fall. Andra tycker att det är skräp.

2006-06-14 @ 09:37:48
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

ALLA här är ju helt tokiga i Lost och laddar hem och tittar säsong efter säsong. Jag tittade på det två avsnitt eftersom alla sa att det var så bra, och jag tyckte det först, men sen blev det så uttjatat... Tycker att det är så konstigt, det verkar gå så trögt fram. Men ja, flera jag känner är fanatiska. Eller VAR mest faktiskt, en del har tröttnat. :)

2006-06-14 @ 13:01:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Johan

När jag ser någon på stan som ser skum ut brukar jag tänka "han är en av THE OTHERS!!" :)

2006-06-14 @ 15:18:01
URL: http://benreagancentral.blogspot.com
Postat av: Cocotte

Hysch, *håller för öronen och sjunger La Bamba*, "The others" har knappt kommit in handlingen än där vi är.
Varje gång jag ser en fransyska brukar jag tänka att det är Danielle... Det blir rätt ofta.

2006-06-14 @ 19:12:43
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback