Pingviner

Gaypingviner. Det är ju lite gulligt. Men det är klart att det kanske inte är speciellt kul för djurparkschefen som vill ha pingvinbebisar.

Appropå pingviner så har den franska filmen Pingvinresan (La marche de l'empereur) premiär i Sverige i dagarna. Det har blivit den mest framgångsrika franska filmen i USA någonsin. Större än Amélie från Montmartre. Jag har inte sett den. Trots att jag gillar pingviner. Mest av allt gillar jag förstås Papa Pingouin, men jag tror inte att han är med i filmen.

Om man gillar fransk film och bor i Göteborg så finns det förresten en fransk bioklubb, Ciné-club français, som visar filmer på Hagabion. Det kan vara ett tips. Jag tror inte att jag har sett något program för våren än. Brukar får dem på mejl. Men det har kanske inte kommit igång än. Det brukar vara på onsdagkvällar i alla fall. Brukar inte vara så dyrt heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback