Liten utvärdering

Efter att ha gått rätt mycket i de nya stövlarna igår kommer här en liten utvärdering.
* De passar bra för jag har inga skavsår eller ont någonstans.
* Jag är helt ovan att gå med klack. Känns som att jag går och böjer på knäna. Och då är klacken ändå bara några centimeter. Hur gör folk som går med klackar mest hela tiden?
* Klackarna gör dessutom mycket oväsen när jag går. Är van att smyga fram i gympadojor eller loafers. Känner mig mycket damig när jag kommer med smattrande klackar. På gott eller ont, jag vet inte.
* Med klackar är jag längre än de flesta.
* Utan klackar är jag också längre än de flesta.
* Sulan är nästan helt slät vilket är lysande när man trampar i hundbajs, för då fastnar det inte så mycket, men livsfarligt när det halt.

Ja det var nog allt jag kom just nu. Igår var vi förresten på bio och såg den franska filmen Palais Royal. Den var riktigt kul. Catherine Deneuve är strålande som snorkig drottning och jag gillar Valérie Lemercier som både spelar huvudrollen och regisserar.

Onsdagar är premiärdag för filmer i Frankrike. Trots att det var premiär var vi kanske totalt tio stycken i en enorm biosalong. Lite sorgligt nästan. Och kallt. Satt med jacka och halsduk hela filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback