Nya stövlar

Idag har jag köpt ett par nya stövlar. För exakt 9,675 €. Eller nej det går ju inte. 9,68 måste det bli. Fast jag har betalat 19,35 € men så var det halva priset fast jag var ändå tvungen att betala hela priset för att få resten insatt på mitt magiska kort Carte Leclerc. Jaja, i vilket fall som helst så tycker jag att det var billiga stövlar. Och jag kunde stänga dem också, hela vägen upp, vilket inte är varje dag för en fetvadad typ som jag. Men nja okej, stövlarna skulle väl antagligen inte passa i någon modeblogg (jag har köpt dem på E Leclercs lagerutförsäljning det är typ som att köpa stövlar på OBS andrahandssortering) och kvaliteten är väl inte den bästa. Men de var i alla fall sköna och verkar rätt fotvänliga det lilla jag har gått i dem. Vi får väl se hur länge de håller. Jag försökte ta en bild på dem men den blev ful.

På vägen hem från stövel- och matshoppingen gjorde jag det som de allra flesta som har besökt Frankrike någon gång gjort. Jag trampade i en stor härlig hundbajs. En riktigt färsk och fin som riktigt trängde sig in i alla sulans ojämnheter. Eftersom det inte hade regnat fanns det ingen vattenpöl i sikte för att få bort det värsta. Ingen fontän eller fuktig gräsmatta heller. Så det var bara att glida runt med inskitade skor. En passande svordom för liknande tillfällen är merde, som betyder just skit.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag hade inte hunnit läsa din blogg på ett tag, men när jag hittade hit igen kom jag på hur mycket jag tycker om den! Du skriver på ett så bra och ironiskt sätt.

PS Stövlarna såg helt ok ut. Och jag har samma vad-problem...

Postat av: Cocotte

Åh tack! *Rodnar lite generat*. Jag gillar din blogg med och tittar in lite titt som tätt.

2005-11-23 @ 14:31:01
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback