Julen är bokad


Den 26 december sätter vi oss i bilen igen och åker upp till Beauvais flygplats norr om Paris. Sex timmars bilåkande får vi nog räkna även om vi tar motorvägen eftersom Clion inte är helt ung och det nog kommer vara en hel del folk på vägarna. På kvällen går flyget till Skavsta flygplats utanför Nyköping. Där hoppas jag att vi blir upphämtade av en trevlig privatchaufför (blinkar förhoppningsfullt mot denne man) för att ta oss till Västerås. Den 27 december räknar jag med att få hugga in på den svenska julmaten.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att julen kommer att bestå av mycket resande och framförallt mycket ätande. Inte undra på att dagens reklam här på bloggen var för en fransk bantarklubb på Internet. Rubriken var: Gå ner upp till tre kilo i veckan. Undertexten var: Gå ner tre kilo i veckan utan att gå upp igen. Med en snabb överslagsräkning kom jag fram till att om jag går med i den klubben och går ner tre kilo i veckan utan att gå upp dem igen kommer det att ta mig lite drygt 23 veckor att försvinna helt. Räknar man sedan in gåslevern tar det kanske 24 veckor innan jag helt borta. Jag är inte helt säker på att det är ett bra koncept. Hur ska de kunna skapa långvariga kundrelationer i den klubben?

Kommentarer
Postat av: denne man

Ser fram mot det. Sen får du byta gåslever mot risgrynsgröt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback