Bonne année !

Bätrre sent än aldrig heter det ju.

Så gott nytt år och god fortsättning! Och tous mes meilleurs voeux pour l'année 2007 och massa bonheur och happiness och allt vad det heter.

nyår
På nyårsafton är det okej att se knäpp ut,
i alla fall när man blåser tuta.

Nytt år betyder förstås nytt liv och nya goda vanor. Jag har inte avgett några nyårslöften alls men det finns en hel del löften som jag förstås borde ha. Som till exempel:
- Gå upp tidigare på mornarna.
- Äta frukost varje dag.
- Komma tidigare till jobbet.
- Gå hem tidigare från jobbet.
- Motionera mera.
- Äta nyttigare.
- Aktivera mig mera.
- Blogga mera.
- Bestiga Mount Everest.

Ja och allt sådant där annat som jag ändå inte kan hålla. Lika bra att inget lova. I alla fall inte som nyårslöfte.

Hur gör man förresten för att komma upp i tid på morgonen? Jag är en riktig snoozer queen. Det är ju så skönt att få somna om. Och om. Och om. Och j**lar nu missar jag tåget... Jaja det kommer ju alltid ett senare tåg. Och ett senare...

Kanske borde börja det där nya livet imorgon trots allt. Men jag väntar nog lite med Mount Everest.

Kommentarer
Postat av: hibiscus

Gott nytt år!
Jag hoppas verkligen att du kommer att "blogga mera". Jag tycker om ditt sätt att skriva ! :-)

Postat av: barajagjohanna

Bonne année!

2007-01-10 @ 14:31:48
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Johan

Jag behöver hjälp att gå upp senare på morgnarna! Jag går ofta upp kl 6 bara för att läsa tidningen trots att jag inte alls är utsövd.

2007-01-15 @ 07:49:42
URL: http://benreagancentral.blogspot.com
Postat av: bokmalen

Hej, kul läsning! Bifogar ett tips.

Vinn en bok!

Genom att svara på några frågor om bla senast lästa bok så har man möjlighet att vinna en bok som heter "15 gånger Asien" som är en reseskildring. Jag har själv läst boken och rekommenderar den.

15 resenärer ger sin bild av en liten del av Asien. Det handlar om starka upplevelser, möten med människor och främmande kulturer, och tankar som uppstår i samband med dessa. Det handlar också om äventyr, naturupplevelser, och meditation. Länder som är representerade i boken "15 gånger Asien" är Indien, Singapore, Laos, Vietnam, Thailand, Kambodja, Malaysia, Indonesien, Kina och Bangladesh. Länk till utlottning av boken: http://www.boktipset.nu/senastenytt.html

2008-03-11 @ 16:02:37
URL: http://www.boktipset.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback