Blogg från Bromma

Morfar har slagit på datorn för att jag ska blogga. Då kan man förstås inte säga nej.

Jag är hos mina morföräldrar i Bromma. Igår hälsade jag på min morbror och min lille kusin Elias. Han är två år och fyra månader och ett riktigt charmtroll. Han pratar massor och gillar bokstaven P i Fem myror är fler än fyra elefanter. I morgon åker jag nog till familjen i Västerås och hoppas få träffa brorsonen Elliott som snart blir sex månader. Det har helt klart sina fördelar att inte bo i ett främmande land, lång bort från allt och alla.

Jag har fortfarande inte lyckats koppla upp mig på nätet i lägenheten där jag bor. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det... Jag vill ha Messenger. Och bloggtillgång.

Annars är det fullt ös hela tiden. Det verkar inte vara ett jobb där man har tid med fika- eller bloggpauser. På kvällarna träffar jag folk som jag inte har sett på länge. Eller så sover jag. Det är visserligen ingen tidsskillnad mellan Stockholm och Frankrike men jag känner mig ändå jetlaggaad.

Nu ska jag dricka kaffe och äta mormors sockerkaka.

Kommentarer
Postat av: Fransman

J'ai presque tout compris sauf l'histoire d'Elias et ses P i Fem.... Moi aussi je veux que tu ais MSN!! Bisous !

2006-09-16 @ 18:09:29
Postat av: Cocotte

Fransman: Bravo!
Ce n'est pas facile pour un fransman de connaître Fem myror är fler än fyra elefanter...

Postat av: Fred

A mon avis c'est le nouveau boulot qui te fatigue: c'est toujours comme cela! Bon courage (ca passera)...

2006-09-17 @ 11:29:00
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: Bellis

Heej!
Har inte tittat in här på ett tag. Och vad upptäcker jag? jo att du packat väskan för att testa svedala för ett tag. Min undran är: Hur känns det att vara tillbaka här nu? språk, atmosfär, folket, maten, vardagen, sthlm city. allt detta kontra din trevliga mysiga lilla by i f-rike...baguetten, Danone, Danette, boulangeriet....å listan kan göras lång...själv vill jag bara byta från sverige till frankrike....

2006-09-22 @ 21:18:22
Postat av: tolken

Tillbaka efter semester skolstart och annat och jag kan ju konstatera att det hänt en hel del i ditt liv. Grattis till jobbet! Det är alltid skönt att känna sig uppskattad. Hoppas nu att det löser sig med franskmannen också. Och biljettpriserna sjunker ju på SAS och AF också.

2006-09-23 @ 01:34:19
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: Cocotte

Bellis: Ja hur känns det egentligen? Helt okej... Trevligt att vara närmare familjen. Tråkigt att åka från pojkvännen. Men jag har faktiskt inte känt efter så mycket. Jag jobbar mest...

tolken: Ja det hände lite saker. Dålig på att blogga har jag blivit också. Jag kanske kommer tillbaka med stormsteg när jag har fixat internet. Antingen här eller på någon annan adress...
Franskismannen kommer nästa helg, och en hel del andra helger också. Ryanair har haft massa enkronorsbiljetter som vi har köpt på oss...

2006-09-24 @ 21:09:56
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback