Om tomheten

Det har ekat tomt härinne på bloggen rätt länge nu.

Jag tittar in ibland. Tänker att jag kanske borde skriva något. Men ju längre tiden går desto svårare blir det. Det är som med människor man tappar kontakten med. Ju mer tid som går, desto svårare är det att ta sig för att ta upp den igen. Kontakten alltså. Trots att det egentligen inte är så svårt. Det räcker med att slå ett nummer, eller kanske bara skicka ett mejl.

Ungefär så är det med bloggen. Eftersom det har gått så långt tid sedan jag skrev sist känns det som att jag nu måste komma med något storlaget. Eller åtminstone något bortförklarande. Om varför jag inte skrivit något. Varför jag inte hållit kontakten.

Fast jag har inget storslaget att skriva. Och inte heller har jag några tjusiga bortförklaringar. Möjligen då att jag i veckorna jobbar mest hela tiden. Kommer hem sent på kvällarna och då känns det inte speciellt lockande att sätta på datorn eftersom jag suttit framför en på jobbet hela dagen.

Två helger har jag haft besök från Frankrike. Några helger har jag åkt hem till familjen i Västerås. Idag skulle jag egentligen vara ute och äta på restaurangen Matkultur med några kompisar men jag har gått och blivit alldeles förkyld och lät förnuftet bestämma och stannade hemma istället. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid det faktum att jag bor i Stockholm nu för tiden. Kanske för att jag inte riktigt bor här på riktigt än. På riktigt med egen lägenhet och eget liv. Jag stannar ett tag till i tillfälligheten.

Den kungliga huvudstaden
I den kungliga huvudstaden


Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag har saknat ditt bloggande från Frankrike. Har följt din blogg i nästan ett halvår utan att ge mig till känna. Tycker det är dags nu:-)
Det har varit rolig och intressant läsning. Hoppas att du fortsätter även fast du mesta tiden lever och arbetar i Sverige nu. Hamnade på din blogg genom din fars blogg, och har sedan stadigt följt båda. Trevliga bloggar båda två.
Hälsningar
från en Paristurist och Salabo som arbetat många år i Västerås.

Postat av: Hedgehog-Sara

jag är bara glad att höra att du lever - du behöver inte alls skriva storslaget ;)

2006-10-22 @ 12:55:08
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Ah, kul att du är tillbaka! :) Själv sitter jag ju också framför en dator hela dagarna på jobbet, men råkar ändå sätta mig här när jag kommer hem. Man lär ju utnyttja bredbandet. ;) haha. Fast det hade ju varit bra att göra något annat. Men jag är laaaat. Hoppas det är bra med dig i alla fall.

2006-10-22 @ 15:08:25
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cocotte

Agneta: Hej! Kul att du gav dig till känna och kul att du gillar min blogg. Gissar att det var dig pappa träffade på Bokens dag? Alltid trevligt att höra att någon gillar det jag skriver:)

Hedgehog-Sara: Oh yes I'm alive...

barajagjohanna: Jag är också lat. Så lat att jag inte orkar slå på datorn och blogga. Jag jobbar så långa dagar, och dessutom har jag nästan en timmes resväg till jobbet. Betydligt mindre fritid nu än under tiden i den franska småstaden liksom...

2006-10-22 @ 20:03:55
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej Sara
Det stämmer bra. Det var jag som var på Bokens dag i Västerås. Förstår också att du inte hinner, eller orkar skriva så mycket nuförtiden. Men jag tittar in på bloggen med jämna mellanrum ändå, och hoppas att något är skrivet :-)
Lycka till med jobb och bostad....

2006-10-23 @ 09:00:41
URL: http://www.nanoc.se
Postat av: helene

hej sara
Jag har ocksa följt din blogg saklart där jag suttit i Amiens och häckat! Men nu har jag gett upp France och tar istället med mig fransmannen till sweden! Lycka till i Stockholm och hoppas ni hittar en lösning sa ni kan bo i samma land..

2006-10-23 @ 10:08:13
Postat av: Farsan Baloo

Hejsan

Vill bara påminna om att Solidaritetsbloggen har en ny insamling igång. Den här månaden försöker vi hjälpa UNICEF med deras skolbyggen i Afrika.

http://delameddig.blogspot.com

mvh / Marcus

2006-10-27 @ 22:35:03
URL: http://farsanbaloo.blogspot.com
Postat av: Emelie

Blogga när du känner för det och strunta i förklaringarna! Du skriver så bra, så det är alltid roligt att läsa.

2006-10-30 @ 22:05:20
Postat av: kristiina

nu har det ekat tomt alldeles för länge här...

2006-11-14 @ 09:51:52
URL: http://homsankristiina.blogspot.com
Postat av: tolken

I vissa perioder i livet är det lättare att blogga än andra. Det är tyst på min blog ibland också, men allt behöver ju inte vara så storslaget. Det är bara roligt när du skriver.

2006-11-14 @ 18:32:15
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: Robban

Alla bloggare i utlandet som man följt något sådär verkar flytta eller skriva mindre sant för oss också fast det senare, inga planer på hemflytt än på ett tag. Fast det med jobb är viktigt och det verkar som jag fått tag i en praktikplats till våren med den franska härliga praktiklönen som belöning 300?/moi

2006-12-06 @ 17:55:28
URL: http://frankrikeliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback