Om jag hade en trädgård

Jag kan egentligen ingenting om trädgårdar och trädgårdsskötsel, men om jag en gång skaffar mig en trädgård skulle jag vilja jag ha syrener i den. Så långt har jag bestämt. Och rabarber. Och helst skulle jag vilja ha gräsmattan vit av tusenskönor som i parken härintill. Men då skulle det bli sorgligt att klippa gräset. Kapa huvudet av tusenskönorna. Det går inte. Jag skulle låta gräsmattan bli vildvuxen och grannarna skulle klaga. Så inga tusenskönor. Men syrener. Syrener kan jag väl få ha? Och rabarber.

Des lilasSyrener
Grimas i gröngräsetParc d'Isle Saint-Quentin i maj

Fast än så länge nöjer jag mig med min persiljeplanta på balkongen. Den växer. Jag tycker inte om persilja men den växer och det är det som räknas.

Korten är från igår, i Parc d'Isle, Saint-Quentin.

Kommentarer
Postat av: Mathias

Du, man får ju lite ångest för alla kort du tar hela tiden och lägger..upp...jag använder typ min kamera en gång i månaden om jag har tur =)...borde kanske börja lite mer...tar nog fram den nu och laddar batteriet som alltid är urladdat när man ska ha den...

/Mathias

Postat av: Emelie

Jättefin bildkvartett!

2006-05-14 @ 10:02:37
Postat av: Cocotte

Mathias: Det är roligt att ta kort. Jag knäpper en massa men det är rätt få av mina kort som är något att ha.
Emelie: Tack:)

2006-05-15 @ 08:23:31
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Cicci

Underbara kort!

2006-05-18 @ 13:10:36
URL: http://ciccicicci.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback