En lista mot skrivkramp

Jag har noll skriva-blogg-inspiration så jag kopierar en lista från någonstans och fyller i. Så kul är jag idag.

Tio första:
Första bästa kompis: Caroline som bodde på min gata när jag var liten. Vi har ingen kontakt alls idag.
Första bil: Gamla Clio är i och för sig inte min på riktigt, men nästan.
Första kärlek: Hemlis.
Första husdjur: Är uppvuxen bland pälsdjursallergiker, men jag hade en burk med vattensniglar ett tag på lågstadiet.
Första semester: Kan det ha varit Åland? Jag kommer inte ihåg. Hjälp mig.
Första jobb: Sommarjobb som växeltelefonist på stadens kommunala bostadsbolag. Mimer godmorgon.
Första köpta skiva: Dr Alban tror jag. Fast jag köpte den nog inte själv när jag tänker efter.
Första riktiga kärlek: A är den ende som räknas.
Första piercing: Jag har ingen. Inte ens hål i snibbarna.
Första konsert:
Troll på Högfjällshotellet i Sälen när jag var en sisådär nio-tio år. Oh oh oh Jimmy Dean.

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: Ja det var en kir på torget i Arras igår kväll. Inspirerad av Therese:)
Sista bilfärd: Alldeles nyss från affären.
Sista filmen du såg: Såg en fransk James Bond-parodi som heter OSS 117. Lite kul, men inte så väldigt.
Sista ringda telefonsamtal: Till tjejen som hyr min lägenhet i Göteborg och som flyttar ut i veckan. Krångligt att fixa med sådant när man är så långt bort.
Sista bubbelbadet: Det kan man ju undra. Ingen aning.
Sista spelade cd: I cd-spelaren ligger Håkan Hellströms första. Hade lust att sjunga loss lite. Varning för regn i morgon.
Sista kyss: Jaha det var med fransmannen, surprise, surprise.
Sista gången du grät: Jag grät nog lite på min födelsedag av ren ilska för att ingenting gick i min väg. Men inte så mycket och inte framför SNCF-personalen. Men det är kanske det jag borde ha gjort.
Sista måltiden: Alltså hrm, vi åt faktiskt fiskpinnar till lunch. Äter i princip aldrig det men vi hade inte så mycket annat hemma. Det är konstigt med fiskpinnar. Det smakar inte alls fisk...

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej. Inte dejtat.
Blivit arresterad? Nej. Jag är skötsam.
Blivit kär vid första ögonkastet? Inte kär kanske men första gången jag såg A tänkte jag att honom skulle jag vilja ha. Och så blev det också, men det tog ett tag.
Varit på tv? Ja, lite, i bakgrunden eller så. Bland annat på SM-finalen i Bandy i Västerås 1990 när alla springer ut över isen efter att VSK vunnit. Wow va?
Fått ditt hjärta krossat? Nej. Inte krossat.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej, nej, jag älskar er alla. Peace and love.
Haft ett one night stand? Hemlis.
Busringt till nån? Ja det är klart. Jag är busig.

Sju saker du har på dig:
1. Svarta manchesterbyxor. Jag vet inte alls varför för det är riktigt varmt ute och jag har svettats hela dagen.
2. En svartvitrandig t-shirt.
3. Barbès-tofflor.
4. Ööh, underkläder.
5. Ja det var väl allt va?
6. Linser också. Annars är jag blindare än blindbocken.
7. Jaha en till, lite kroppsbehåring kanske?

Sex saker du gjort idag:
1. Jag har precis varit ute och "hjälpt" Adrien att laga bromsarna på gamla Clio (det vill säga jag trampade på bromspedalen när han sa till, ungefär så mycket klarar jag av att hjälpa till när det gäller bilreparationer). Hon gick inte igenom bilbesiktningen nämligen. Gamla Clio. Ett hål på någonting, flexible de frein, inte vet jag vad det är på svenska. Bromsvajer?
2. Den här listan, men nu är jag trött på den så jag lägger av. Tjing.

Kommentarer
Postat av: Therese

haha känns ju bra att kunna inspirera :) Åh Troll , jag började direkt tralla Jimmy Dean när jag läste det. Även om jag aldrig var nåt stort fan har den refrängen verkligen fastnat i huvudet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback