Tillbaka från landet

Tillbaka från den franska landsbygden. Trött. Sju och en halv timmes bilresa sliter, även om vi numera reser i lyxbil. Golfen har farthållare och det börjar inte skramla och dra från alla håll och kanter när man överstiger 110 km/h. (På franska motorvägar får man köra i 130 och de är gjorda för det också. Men rullar det så kostar det, motorvägarna är avgiftsbelagda.)

Vi var betydligt tyngre lastade på hemvägen än på ditvägen. Bilen var lastad med potatisar, gula lökar och purjolökar från trädgården, hemkokt marmelad, äppelpaj och en halv
Saint Nectaire. Och själva var vi lastade med ett par kilos övervikt efter alla goda franska flerrättersmåltider.

Innan jag går och lägger mig bjuder jag på en bild från Billom, en söt liten stad som ligger nära byn jag varit i. Det var förresten 18 grader och sol i Auvergne idag när vi åkte. Och 4 grader och regn i Picardie när vi kom fram. Känns sådär kul.

Katt i Billom 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback