Städa, städ, städare

Bilddagboken ligger nere. Jag som ville gå in och kolla efter något kul bland mina gamla bilder. Har de förstås på datorn också men det är en sådan oordning bland mina bilder. Jag skulle behöva en rejäl städa-datorn-dag. Och städa upp bland mejlen i min inbox skulle jag också behöva göra. Dessutom skulle jag behöva städa IRL, det vill säga lägenheten, men det är ju så tråkigt.

I brist på bättre publicerar jag en bild från helgen som gick. Från ett ställe som skulle behöva betydligt mer städning än min hårddisk, min inbox och min lägenhet tillsammans. Det är från ett hus som stått tomt sedan 1995 då de två gamla bröderna som bodde där gick bort. Nu är det ett mystiskt spökhus som står och förfaller. Det är tråkigt att ett charmigt gammalt hus får förfalla så. Men det är för mycket jobb med att renovera och ägarinnan vill inte sälja. Så huset står tomt och spindlarna härjar.

Toile d'airaignée chez les tontons

Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att det inte är till salu, ser ut som ett härligt renoveringsobjekt för händigt medelålders par som längtar till franska landsbygden när snön aldrig smälter i Mälardalen.

2006-03-23 @ 16:42:25
Postat av: Cocotte

"Händigt medelålders par i Mälardalen", något sådant känner jag inte...
Det är A:s farmors barndomshus, mitt i byn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback