Rugbyfest

I helgen ska jag på en rugbyfest i Paris. Jag har aldrig förstått mig på rugby. Tycker att spelarna mest verkar ligga på varandra i en stor hög. Men det har kanske sin charm det också, vad vet jag, jag kan inte ens reglerna. Rugbyfesten, som ordnas av en kompis rugbylag, är en soirée open bar. Du betalar när du går in och sedan är baren öppen för alla sorters dryckesorgier. Jag ska inte försöka mig på att dricka rugbyspelarna under bordet. Jag gillar inte att förlora. Däremot ska jag nog försöka öva in några tacklingar i förväg, utifall att det skulle vara kö till baren eller så. Man måste nog tacklas på rugbyfester tror jag.

Det pratas om att Magalie, tjejen som vann senaste Star Academy (franska Fame Factory) ska komma på festen. Fast jag vet inte om det är helt sant. Magalie, 17 år och överviktig, var programmets hackkyckling och nominerad av lärarna nästan varje vecka för att röstas ut. Men varje vecka röstade publiken att hon skulle stanna, antagligen mer av empati och för att jävlas med produktionsbolaget än för hennes sånginsatser. Så länge hon lät bli att sjunga hejade jag också på Magalie. Alla var emot henne, utom publiken, och det var lite som en askungesaga som blev sann.

Nästa helg blir det franska landsbygden med följande utsikt från sovrumsfönstret. Det är också trevligt, men inte jämförbart med rugbyfester.

St Julien de Coppel 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback