Dans mon sac

Via Ytligheter hittade jag en länk till en fransk blogg, Dans nos sacs, som bara innehåller bilder på olika tjejers handväskor och deras innehåll. Det är rätt kul att få rota runt i andras handväskor. Inspirerad bestämde jag mig för att ta tillfället i akt och rensa upp lite i min egen handväska. Det är lätt hänt att man släpar runt på en massa onödigt.

Jag ville inte vara sämre än de franska flickorna på Dans nos sacs, utan jag bestämde mig för att dela med mig av innehållet i min för tillfället rätt stora handväska. Den innehöll betydligt mer än jag trodde...

Handväska 

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men utan ordning och reda (ungefär som min handväska) så består innehållet av följande:
- Plånbok av märket XOXO, present från mamma och Boston
- Kalender Ordning och reda, julklapp från mamma
- Anteckningsblock Ordning och reda, japp det är också en present från världens bästa mamma
- Checkhäfte i rött fodral (i Frankrike är det svårt att klara sig utan checkar, men jag har inte alltid med mig det, hade det till optikern)
- Mitt pass (det har jag inte heller alltid med mig, bara när jag vet att jag behöver identifiera mig och svenskt körkort, id-kort, inte kommer att vara tillräckligt)
- Mina nya solglasögon som jag fick på köpet när jag köpte mina glasögon (det har varit soligt här i fyra dagar nu)
- Nycklar till Gamla Clio och hemmanycklar
- Tuggummin från Lidl
- Tre stycken batterier som jag inte vet om de fungerar
- Biobiljetter från Brokeback Mountain och Hoodwinked (La véritable histoire du petit chaperon rouge)
- Ett gäng använda metrobiljetter från Paris
- Lite småcentimesmynt som inte tjänar så mycket till
- En påse peppar från Max?? Jag har bara ätit på Max en gång och det var i Luleå i somras så den måste komma därifrån...
- Ett kort från Manpower med mötestid och en lista på dokument att ta med
- Ett kort från optikern med datum på när mina linser blir klara och hur mycket de kommer att kosta
- Sådana där läskiga mintblad som man lägger på tungan för att lukta gott i munnen från en kompis jobb
- Fasaden till bilradion i Gamla Clio (så att ingen snor den...)
- Ett liftkort...
- Ett jättelångt kvitto och ett par rabattkuponger från när jag var och handlade mat för 35 euro på Auchan idag
- En liten flaska bodylotion snodd från ett hotell
- Ett par svarta fingervantar
- Min mp3-spelare vars lock till usb-nyckeln jag tappade i somras någonstans längs Björnöns milspår
- Oglamoröst läppbalsam från Carmex
- En lyckokastanj som jag har fått av Linda
- En säkerhetsnål
- Två pennor

Har jag glömt något? Dessutom innehöll väskan ett gäng gamla kvitton, nummerlappar, en gammal linsburk och lite annat skräp som jag passade på att slänga när jag ändå var i farten. Resten får nog bli kvar... Men jag går ofta ut utan handväska också så jag är inte helt beroende. Men oj, jag är lite förvånad själv över allt innehåll.

Ja just ja, jag glömde mobilen. Den är förstås också med i vanliga fall. En Nokia 3100 har jag.

När jag ändå var igång knäppte jag ett kort på delar av innehållet i min plånbok också.

Plånbok 

Den innehåller förutom en del kvitton, visitkort, några foton och lite annat smått och gott följande:
- Några, fast inte speciellt många, europengar
- En plastgrej att stoppa i kundvagnen när man går och handlar (obs: vuxenpoäng)
- Carte 12-25, rabattkort till tåget. Livsnödvändigt när man reser så mycket som jag.
- Maxirabattkort till lokaltrafiken i Göteborg. Inte nödvändigt när man är i Frankrike...
- Kundkort hos E.Leclerc och små minikundkort hos Auchan och Jules (mera vuxenpoäng)
- Körkort
- Visakort
- Carte Vitale, franskt sjukförsäkringskort som man måste ha om man går till doktorn
- Papper på min mutulle, tilläggsförsäkring, hos Gan
- ANPE-kort, arbetssökandekort som ger rätt mycket rabatter
- Carte grise till Gamla Clio. Bilens id-kort kan man kanske säga. Det som polisen frågar efter om man blir stoppad.

Ja det var ungefär det. Någon mer som vill dela med sig?

Kommentarer
Postat av: Mocca

My God!
Va mkt prylar! Men du verkar vara väl förberedd iaf för alla möjliga situationer :)
O jäklars vilken snygg väska du har!

Postat av: Cocotte

Väl förberedd... Ja det skulle man ju kunna tro, men när det väl kommer till kritan brukar jag aldrig ha det som behövs.
Tack! Väskan är nog min enda postordershopping någonsin (i alla fall i klädväg...). Var ju tvungen att prova hur det var, men det blir nog aldrig min drog... Har köpt den på Asos.com i alla fall.

2006-03-16 @ 19:25:58
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Mimo

Sött

2006-03-22 @ 19:06:41
URL: http://missmimo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback