Zidanes inspark

När Zinedine Zidane blev utbytt i slutminuterna av Frankrikes match mot Sydkorea blev han förbannad.

Varför han var förbannad vet jag inte riktigt. Kanske var han förbannad på den franske tränaren Domenech för att han blev utbytt och inte fick spela som han ville, kanske var han förbannad på domaren som gett honom ett gult kort som innebar att han inte skulle få spela i nästkommande match mot Togo eller kanske var han förbannad på sig själv för att han inte gjort några mål eller spelat så bra som han ville i en match som skulle kunna vara hans sista på de stora arenorna. Kanske var han förbannade på alltihop på en gång. Förbannad var han i alla fall. Det syntes mycket väl på bilderna vi fick se i tv. Han kastade sitt svettband med en arg gest,  gick förbi Domenech utan en blick och utan ett ord, rakt ner i omklädningsrummet.

Väl nere i omklädningsrummet var han tydligen fortfarande förbannad. Så förbannad att han sparkade sönder en dörr. Med tanke på hans kontrakt med Real Madrid och på all den reklam som han är med i hela tiden borde det i och för sig inte vara några problem för Zidane att ersätta kostnaden för en insparkad dörr. Men han slapp betala. Den ansvariga för Leipzigs stadium tyckte tydligen att det var lite kul att få en dörr insparkad av en så pass känd lirare som Zidane. Istället för att begära ersättning tänker han sätta en liten skylt på dörren där det står något i stil med ”Insparkad av Zidane”.

Det var i alla fall vad de sa på tv-nyheterna idag. Jag vet inte om det är helt sant. Om någon har vägarna förbi Leipzigs fotbollsarenas omklädningsrum kanske ni kan se efter?

Kommentarer
Postat av: Stefan

När jag var 12 och sparkade in min dörr i föräldrahemmet, så drogs det på min veckopeng. Finns fördelar med att vara kändis.

Postat av: Emelie

Hi hi, det var ju en rolig nyhet!

Jag har aldrig sparkat in någon dörr. Min bror har däremot med knytnäven slagit hål i en dörr en gång för många år sedan. Mamma dolde hålet med en "välkommen"-skylt.

2006-06-27 @ 17:37:15
Postat av: Cocotte

Stefan: Ja, Zidane kan använda sin veckopeng till annat.

Emelie: Jag tyckte också att det var lite kul. Jag vet inte om han verkligen sparkade in hela dörren, antagligen blev det väl bara nåt märke. Men jag tyckte det lät bra med inspark...

2006-06-27 @ 23:29:08
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback