Match nul

Match nul. Så heter oavgjord match på franska. Nul betyder oavgjord men det kan också betyda usel eller värdelös. Det här var en match nul i båda bemärkelserna. Frankrike - Sydkorea 1-1. Kanske är det slutet för Frankrike i det här VM:et.

- Il faut arrêter de se prendre pour des stars quand on ne l'est pas, sa pojkvännen buttert och gick och la sig.
Vi måste sluta tro att vi är de stjärnor som vi inte längre är.

När man ser spelarnas och det franska landslagets tränare Domenechs ansikten efter matchen står det klarare än någonsin att fotboll inte är någon lek. Det är allvar. Kanske inte blodigt allvar, men allvarligt är det. Jaja, koreanerna borde vara rätt glada i alla fall. 

Kommentarer
Postat av: Therese

Författaren Nick Hornby fick frågan hur han hanterade att hans son var autistisk och svarade ""Fotbollen är motvikten till smärtan och sorgen" Det visar väl hur viktigt fotbollen är... nu tror jag att Nick hornby har försonatsd med tanken på ett autistisk barn som jag och alla andra med autistiska barn gör men det kan vara en sorgeperiod på många år. även om det inte var fotbollen som hjälpte mig. Så kom inte och säg att fotboll inte är allvar. Jag såg matchen. Alltså Les Bleus som har vunnit VMguld borde skömmas och som frankofil är jag ledsen

Postat av: Cocotte

Fotbollen är störst.
När det gäller Les Bleus gjorde de inte ett enda mål i förra vm så de är har i alla fall förbättrat sig...
Håller förstås tummarna allt vad jag kan för att de ska lyckas ta sig vidare ändå. Än är inte drömmen Frankrike - Sverige i vm-final helt begraven;)

2006-06-19 @ 08:44:30
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback