Crazy

Vi har varit och sett den franskkanadensiska (eller hur säger man québecois på svenska?) filmen C.R.A.Z.Y på bio ikväll. Riktigt bra tycker jag. Jag visste inte alls vad jag skulle vänta mig men det var en fin historia med bra skådespelare och coola sjuttiotalskläder. Kul att få höra den kanadensiska franskan, le québecois, också. Jag har ju trots allt bott nästan ett år i Montréal. Ett fantastiskt år, québec-franskan får mig att rysa och längta tillbaka.

Efter filmen satte vi oss på en uteserveringen på torget och åt en glass. Jag kan inte längre klaga på någon köldknäpp, som Japanese Viking vänligt upplyste mig om att det heter. Nu är det värmebölja som gäller och kvällen var ljummen och behaglig och staden ovanligt full av människor. I morgon beger vi oss nog till havet. Trots att det är långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback