Femfaldig lista

Under tiden som min dator letar banditer med ett nytt virusprogram tänkte jag att jag kunde passa på att göra den här listan som har cirkulerat lite här och där den senaste tiden (skulle lägga in några länkar till andra som har gjort listan här, men det får bli när (om?) jag kan kopiera och klistra igen):

Fem saker i min frys:
1. Ett paket glasspinnar från Lidl inköpta värmeböljan till ära.
2. Isbitar.
3. Köpehallon.
4. En gammal soppa som nog borde ha ätits upp för länge sedan, men nu är det ju inte soppväder.
5. Kycklingfilé.

Fem saker i min garderob:
(Nu har inte vi någon garderob för tillfället men väl några hyllor och ett järnrör. Det funkar det med.)
1. En röd klänning som jag tänkte ha på bröllopet jag ska på i augusti trots att jag har fått höra att om man bär rött på bröllop betyder det att man strulat med brudgummen (vilket jag verkligen inte har).
2. Min lilla behändiga sovsäck som ryms i weekend-handväskan.
3. Pojkvännens skjortor som jag inte stryker till hans mammas förvåning.
4. En hel del vinterkläder som skulle kunna ligga någon annanstans nu när det är 35 grader varmt hela tiden.
5. En kavaj som borde tvättas.

Fem saker i min bil:
(Gamla Clio är visserligen inte min, men mitt namn står på försäkringen och jag är den som oftast tar ut henne på promenad.)
1. En gosedjursnyckelring i form av en Sankt Bernardshund (present från pojkvännens farmor efter att hon varit på bussresa i Alperna).
2. En bunt Frankrikekartor från Michelin.
3. Två vulkanstenar från Auvergne.
4. En hårsnodd runt växelspaken som pojkvännen vill att jag ska ta bort eftersom det faktiskt inte är någon "tjejbil".
5. Några flaskor vatten "utifall att hon skulle börja brinna". (Très rassurant...)

Fem saker i min handväska:
1. Plånbok med alldeles för mycket småcentimesmynt.
2. Kamera (alltid redo).
3. Ett gäng använda metrobiljetter som borde kastas.
4. Penna och anteckningsbok.
5. Oups, pojkvännens plånbok upptäckte jag nu när jag tittade efter. Inte så bra eftersom han kör bil till jobbet och dessutom behöver han pengar till fredagens apéritif.

Voilà. Datorn scannar fortfarande men än har den inte hittat något lurt...

Kommentarer
Postat av: Frida

Äh, klart du kan ha rött på bröllop. Rött=strulat med brudgummen låter som en rätt nyuppfunnen etikettsregel tycker jag. Och om man nu verkligen skulle ha strulat med brudgummen så låter det ju 1)underligt att man skulle vilja skylta med det 2) knäppt att göra det genom att skicka färgsignaler...Vitt är väl däremot förbehållet bruden och svart sorgekläder. Tycker jag alltså.

2006-07-21 @ 23:28:51
Postat av: Cocotte

Frida: Ja, jag tar inte heller så allvarligt på det där med rött. Det enda jag har lovat bruden är att inte vara snyggare än henne, och det blir garanterat inte svårt:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback