Bilbrännan

Jag har efter min Tour de France fått värsta snygga brännan. Med betoning på bränna. Jag är en blekfis. Vit är min naturliga färg. Röd blir jag så fort jag slarvar med solkrämen.

Min Tour de France-bränna är dock inte speciellt jämn. Den omfattar nämligen bara vänster arm.

Clio-effekten kallas det.

Eller "det-är-över-trettio-grader-varmt-och-stekande-sol-ute-och-du-åker-landet-runt-i-en-bil-utan-luftkonditionering-effekten".

Ja, alltså, jag tänkte inte på att man blir bränd av att åka med nedvevad ruta. Men det blir man kan jag tala om.

Nästa gång jag åker ut och åker måste jag nog försöka hitta en engelsk bil. Med ratten på fel sida. För att få jämnvikt på brännan vill säga. Lite jobbigt att sitta på fel sida när man ska betala motorvägstullarna bara.

Med Clio vid péagen
Med Gamla Clio vid péagen


Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Haha. Jag är likadan. Naturligt vit med grisskär ton ibland, och slarvar jag mig solskyddet blir jag röööd. :P :)

Postat av: Illectric

:-D :-D :-D

Roligaste solningstabben på länge... Köra bil med nedvevad ruta.
Jag känner en kille som hade en högerstyrd bil. Det var en Maserati (för mindre bevandrade: Italiensk muskelbil i förhållandevis snäll kostym), som han köpt i England. Efter ett tag tröttnade han på problematiken med lappmaskinerna när man kör in i parkeringsgarage, så hans idealkund till bilen blev "en lantbredbärare med dubbla distrikt". :-)
Senare har jag hört att köparen byggde om bilen till vänsterstyrd. Hur lätt det är vill jag inte ens fantisera om...

2006-07-13 @ 21:51:50
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Emelie

Själv har jag lyckats bränna min mittbena, panna och näsa. Första dagen på nya jobbet såg jag ut som en kokt kräfta i halva fejset... Armarna har fått litelite färg (är också naturligt blond och blek) men benen är helt ofärgade. Dem bränner jag aldrig, konstigt nog. Varför är det så svårt att få en jämn solbränna?

2006-07-13 @ 22:48:51
URL: http://tjugosjugraderplus.blogg.se
Postat av: Cocotte

barajagjohanna: Nu har jag en vit arm och en lite mindre vit arm. Det röda har gått ner:)

Illectric: Högerstyrt är inte så praktiskt i en vänsterstyrd värld:P

Emelie: Jag brukar inte heller bränna benen. De förblir vita:)

2006-07-17 @ 10:02:38
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback