Lite sliten

Igår var jag på fest i den största lägenheten jag någonsin sett. Och då såg jag inte ens hela lägenheten. Vi höll till uppe på taket. I ett stort inglasat rum med utsikt över Paris och blinkande Eiffeltorn. Fluffiga soffor framför den öppna spisen och en liten trädgård utanför. På taket alltså. På festen dracks det billig sprit i plastglas och röktes vattenpipa. Men skriver jag det så låter det genast mindre glamoröst. Det var en avskedsfest för en kille som ska åka iväg till Elfenbenskusten och jobba som logistiker för Läkare utan gränser. Hans grands-parents (franskan är som engelskan, man vet inte om det är farföräldrar eller morföräldrar och jag glömde fråga) var så snälla och lånade ut en våning av sin lägenhet till oss så att vi kunde ha fest. Schyrre-byrre.

Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback