Sportlov

Det är sportlov här. Inga skolpoliser med muntra neonvästar vid övergångsställena i morse. Inget buss- och bilkaos vid femtiden utanför högstadiet mittemot. Däremot är det kanske långa liftköer i Alperna men där är ju inte jag.

Ska till optikern nu. Får se om jag är en riktig minus åtta eller inte. I vilket fall som helst är det tur att tekniken har gått framåt och de kan göra tunna glas även för oss som är mycket närsynta. Annars skulle jag få rejäla flaskbottnar. Har packat checkhäfte, försäkringspapper med procentsatser, ögondokorpapper och lite andra papper som jag ska kopiera av en annan anledning. Hoppas jag inte glömt något. Nu går jag ut till Gamla Clio som väntar troget på parkeringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback