Skiii

Nästa helg ska jag åka skidor. Fast inte i Saint Quentin för här finns ingen snö. Bara lite is på trottoarerna som jag halkar på. Och inte i Alperna heller den här gången. Istället ska vi till Gerardmer som ligger i Les Vosges, ett gäng berg i östra Frankrike. Inte jämförbart med Alperna, möjligen med någon del av Sälen. Men vi ska dit mest för att hälsa på fransmannens kusin med flickvän. Jag räknar med att briljera i backen. Eller snarare, jag räknar med att ta mig ner utan att ramla alltför mycket. Jag är ingen Anja Pärson direkt. Men det är alltid trevligt att dricka en varm choklad eller en vin chaud i backen.

Linda i Les Deux Alpes

Fast det är klart, det är ju något särskilt med Alperna. Kanske blir det en liten sväng dit också. Så småningom. Någon nytta ska man väl ha av att bo i Frankrike.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.skiii.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback