Kyssar i massor

Eftersom det snart är jul har jag gjort julgodis idag. Negerkyssar. Fast det är nog inte politiskt korrekt att säga negerkyssar. Mintkyssar ska man säga. Men jag har alltid sagt negerkyssar. Och precis som det är svårt att lära en gammal hund att sitta är det svårt att lära mig att säga mintkyssar.

Det är rätt enkelt att göra ne...mintkyssar. Två äggvitor vispas pösigt sedan har man i tre droppar pepparmintolja och en hel massa florsocker (7 deciliter sa mamma att det stod i receptet men jag var tvungen att ha i mer för att kunna forma kyssarna). Sedan rullar man smeten till bollar som man plattar ut och droppar därefter på kyssäkta smält mörk choklad. Efter det får man låta dem stelna ett tag om man inte vill ha mjuka kyssar.

Även om A har som princip att skaka hand med sina kollegor istället för att kindpussas på mornarna får han ta med sig en massa kyssar till jobbet i morgon. Annars är risken stor att jag äter upp alla och jag frestas inte riktigt av tanken av att ha ätit nästan en hel påse florsocker. Smaken är desto mer frestande för en godisgrisig sockerknarkare som jag.

Negerkyssar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Imponerande snygga, inget chokladspill!/M

2006-02-06 @ 09:55:56
Postat av: Cocotte

Nä, alla med chokladspill åt jag upp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback