Guld i hockey sur glace

Nu är det slut på OS. Ett bättre avslut för Sverige än ett OS-guld i hockey gick väl knappast att få.

Jag tittade på så gott som hela matchen. Dagen till ära hade jag möblerat med blå soffa och gula tapeter. Jag hade förstås sportiga kläder, flaggan i högsta hugg och ropade sportiga ord som heja, kom igen, men foppa vilken soppa, mål och jaaa och sådant.
os-guld
Sedan när Sverige hade vunnit åkte vi inte runt stan med Gamla Clio och tutade, viftade med flaggan och skrek Suède, Suède. Men det hade vi faktiskt kunnat gjort eftersom Gamla Clio nu är lagad och back on track igen. Det var bara vår egen stillsamhet som hindrade oss.

När Nicklas Lidström gjorde mål sa den franske kommentatorn att nu sitter folk framför tv-apparaterna i den lilla svenska staden Vasteras och jublar.
Och det gjorde de också...
 
A, som ville briljera med sina svenskakunskaper, tänkte skicka ett sms till France Télévision för att tala om att man faktiskt inte säger Vasteras utan Vesteross, men han hittade inte numret så det fick vara.

Det var ju förstås lite synd om finnarna. Hade inte Sverige varit med i finalen hade jag hejat på dem. Mest för Saku Koivus skull. Han spelar i Montréal Canadiens och var, tillsammans med Ruben, en av mina favorithjältar när jag bodde over there.

Kommentarer
Postat av: Mocca

Härligt! En helt blå/gul bild :)
Fy va taskigt att dom inte kunde uttala Västerås rätt. Men en sak hade dom rätt i iaf. det jublades i den lilla staden Västerås!

Postat av: Johan

Det var inga glada miner hemma i soffan när Finland åkte på stryk, kan jag säga. Oj oj oj!

2006-03-01 @ 09:05:34
URL: http://benreagancentral.blogspot.com
Postat av: Sara

Hihi, glömde bort att ni också har en intern landskamp i hemmet.

2006-03-01 @ 10:33:41
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback