Aaaah ah ah ah ah Esteban, Zia, Tao, les Cités d'Or

Enfant du soleil,
tu parcours la terre, le ciel,
cherche ton chemin,
c'est ta vie, c'est ton destin,
et le jour, la nuit,
avec tes deux meilleurs amis,
à bord du grand Condor,
tu recherches les Cités d'Or

(aaah ah ah ah ah
Esteban, Zia, Tao, les Cités d'Or)

Enfant du soleil,
ton destin est sans pareil,
l'aventure t'appelle,
n'attends pas et cours vers elle

(aaah ah ah ah ah
Esteban, Zia, Tao, les Cités d'Or)


Lyssna här. Värsta bra. Det är inledningssången till Les mystérieuses cités d'or. Den tecknade serien som jag budade hem på eBay innan jul. Nu ska vi kolla på ett par avsnitt.

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Hej! Jag hamnade på din blogg på nåt sätt och nu blev jag jättenyfiken på den här serien! Vad är det för nån? Är den fransk? Inte från början va?
Läste att du köpt den på ebay, man kan inte köpa den i nån affär alltså?
Jag kollade på sidan du länkade till och lyssnade på sången, den var ju jättesöt :) så nu blev jag sugen på att se serien och se vad det är för nåt!
Ha det så bra :)

2006-02-06 @ 16:38:55
Postat av: Cocotte

Hej, hej! Serien heter Les mystérieuses cités d'or och det är en fransk-japansk samproduktion från tidigt åttiotal. Jag vet inte om den finns i Sverige. Jag har köpt den på franska eBay där den tycks finnas hela tiden. På Cdiscount.fr finns den också billigt. Fast det är bara på franska.

På engelska heter serien The mysterious cities of gold, går säkert att köpa eller ladda hem någonstans. Kolla in till exempel den här hemsidan http://home.ptd.net/~crimson/
Lycka till!

Postat av: Mirjam

Okej! Jag flyttar till Frankrike snart så då kanske jag kan få tag på den där då. Tack för hjälpen!

2006-02-06 @ 22:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback