På hjärnan

Jag har ett problem. Inte datorrelaterat den här gången. Snarare huvudrelaterat.

Det är en låt som har fastnat i mitt huvud och jag får inte bort den. I tre dagar har jag gått och sjungit på den. Och jag kan inte ens texten. Inte hela i alla fall. Jag kan i princip bara den textrad som fastnat. Men den har fastnat desto hårdare.

Hur får jag bort den?
 
Låtraden dyker upp hela tiden. När jag lagar mat. När jag sover. När jag sitter framför datorn. När jag duschar. När jag handlar och klämmer på camenbert-ostar och luktar på meloner. (När man handlar i Frankrike ska man lukta på meloner och klämma på camenberten. Jag vet inte riktigt hur melonen ska lukta eller hur camenberten ska kännas men det spelar ingen roll. Jag vill inte skilja mig från mängden.)

Hur gör jag för att bli fri?

Låten i fråga. Ja, det är kanske också ett problem. Det är en gammal fransk 70-talsballad med Joe Dassin.

Et si tu n'existais pas,
Dis-moi pourquoi j'existerais.
Pour traîner dans un monde sans toi,
Sans espoir et sans regrets

Jag vet inte hur den hamnade där. I mitt huvud alltså. Men nu får jag inte bort inte den.

Någon som har en huskur som kan bota mig?

Kommentarer
Postat av: Cindy

Det enda som hjälper mig är att sätta låten på repeat och sjunga med så mycket jag kan. Tillslut brukar den sjuka del i min hjärna som nynnade på låten få nog, och jag kan släppa det. Gissa hur kul det var när jag hade Boten Anna på hjärnan!

Postat av: hibiscus

Joe Dassin fastnar väldigt lätt i huvudet! :-)

2006-08-27 @ 00:47:27
URL: http://hibiscus.mon-blog.org/index.php/
Postat av: Cocotte

Cindy: Tack för tipset. Jag har testat idag men inte tillräckligt ihärdigt tror jag. Ända effekten än så länge är att nu går även fransmännen runt och sjunger på den...

hibiscus: Ja verkligen...

2006-08-27 @ 19:26:00
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: Zipang

Enklaste är att mata in en annan låt?
(lite variation i alla fall)

2006-08-28 @ 04:48:12
URL: http://nipponinsider.blogspot.com/
Postat av: Cocotte

Zipang: Jag har bytt nu. Till en annan Joe Dassin.
On ira où tu voudras quand tu voudras...

2006-08-28 @ 11:56:02
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: Frida

Håller på Zipangs metod. Testa med Slatan-låten och du förstår att Joe Dassin har sina kvaliteter ändå...

2006-08-28 @ 23:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback