Lycko-Victoria

Kommer ni ihåg Lyckohjulet? Programmet med bokstäver och snurrande hjul som gick på TV3 för en sisådär en himla massa år sedan.

Fransk tv har tydligen idétorka och brist på inspiration nu under sommaren. Man har nämligen grävt i gamla dammiga arkiv och återupplivat Lyckohjulet på
TF1, Roue de la Fortune. Med en svensk touch dessutom. Tjejen med det ärofyllda uppdraget att vända på brickorna med bokstäver är nämligen ingen mindre än Victoria Silvstedt.

Jag vet inte om Victoria pratar i programmet. Av det lilla jag har sett av programmet har jag förstått att det liksom inte är hennes roll... Och det är kanske lika bra?



Bild från toutdelatele.com


Kommentarer
Postat av: Fred

Suck... Jag hade faktiskt varit överraskad om TF1 hade kommit på något snyggt och klassigt med högt underhållningsvärde... Nu är det eg bara det gamla vanliga? Det som är ganska skönt i Frankrike är att man alltid kan titta på TF1, så mycket värre blir det inte. Eller har det blivit annorlunda?

Postat av: Cocotte

Fred: En liten överblick över TF1:s utbud förutom Lyckohjulet:
L'île de la tentation
Koh-Lanta (Expedition Robison)
A prendre ou à laisser med Arthur

Och snart börjar omgång, ja vad kan det vara nu, 6 eller 7 av Star Academy.

Allt är som det ska alltså;)

2006-08-25 @ 00:04:48
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: Krokofanten

Det enda bra med fransk tv för närvarande är Kaamelott och det går på M6...
Men hurra vilken grej...

2006-08-25 @ 08:26:22
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com/
Postat av: Fred

Tack för tablåutdraget Cocotte! Det var kul och skönt... TF1 är som en fyr i Frankrike: jag vet var den står och att den aldrig är där... (jag hoppar över och går direkt över till France 2...).

2006-08-26 @ 16:25:53
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback