Funkar, funkar inte

Jag har varit ifrån min kära dator så länge att jag hade förträngt att det då och då inte fungerar att klippa och klistra. Det fungerar ändå ganska ofta, men ibland återgår den till gamla, dåliga vanor. Så länge det fungerar "ganska ofta" är jag ändå rätt nöjd för just nu känns det som att det allra mesta fungerar "inte alls".

Min svenska internetbank till exempel. Jag lyckades visst städa bort den när jag formaterade min hårddisk. Lite spill får man tåla. Såg därför till att gå förbi ett bankkontor när jag var hemma i fosterlandet för att hämta ut nya registreringskoder. Väl på plats i Frankrike igen vill förstås inte koderna fungera. Så kul ska vi inte ha.

Och så har jag en del andra problem med saker som inte fungerar men dem litar jag blint på att den händige fransmannen ska fixa. Det är så bra med en händig person i boet. Det vill jag nog alltid ha. Det, och så en trädgård med rabarber.

En sak som fungerar är i alla fall pappas nya webkamera som han fått i födelsedagspresent. Han som alltid suckat när jag installerat
Messenger på hans dator och sagt att det bara är virus och skit, nu har han skaffat sig ett eget login och idag fick jag se både honom och en glimt av utsikten från hans arbetsrum, mitt gamla rum. Live. Tack för det Illectric:)

Hjortar på Rodergatan 
En bild pappa tagit på utsikten från hans arbetsrum en annan dag. En annan årstid.


Kommentarer
Postat av: kristiina

det är nästan så att man längtar efter frosten.... :D

2006-08-25 @ 08:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback