Klassfest

Har fått en inbjudan till en klassfest via klassfest.com. Tydligen var det redan tio år sedan jag slutade högstadiet. Tiden flyger. Skulle det vara något att fira?

Det är inte många från min högstadieklass som jag har kontakt med. Det blir lätt så. Alla flyttar eller utvecklas åt olika håll. Det är inget konstigt med det. Så är det ju. Många har jag lite koll på ändå. Via direkt eller indirekt information. Man träffar någon och frågar om någon annan.

Jag minns inte min högstadieklass som en speciellt sammansvetsad klass. Vi kom från två olika skolor. Skolan i villaområdet och skolan i hyreslägenhetsområdet. Vi var de osportiga typerna som valt att inte dra nytta av skolans profilering, idrottsklass. Tonåringar.

Högstadiet var väl inte speciellt kul. Tror att få tycker det så här i efterhand. Men ändå finns en liten nyfikenhet där. Vad har det blivit av folk? Några pluggar fortfarande vet jag, en flyttade till Frankrike (ja, det var jag det), någon jobbar i en affär i centrum, en vek ut sig och fick barn med en kändis. Flera stycken har barn faktiskt. En tjej har gift sig och bytt efternamn. En ska bli tandläkare, en annan lärare, en tredje socionom. Någon är sjukskriven för depression.

Tiden flyger. På gott och ont.

Klassfesten är den 20 maj. På Stadshotellet. Jag kommer nog inte att gå.

Kommentarer
Postat av: Polly

Jag såg en gammal klassis på posten i dag. Jag körde en klassiker och låtsades inte se. Jag tittade åt ett annat håll... :)

Postat av: Therese

Jag fick en sån inbjudan för några år sen. Jag funderade på att gå. Bodde bara 5 mil ifrån där festen skulle vara men hade precis fött dottern , hon var 2,5 vecka när klassfesten var. Skyllde på det men vet inte om jag hade gått ändå. Ändå tycker jag nog att högstadieklassen var bättre än gymnasiet

2006-04-17 @ 22:22:52
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Cocotte

Polly: Titta åt ett annat håll har vi nog alla gjort någon gång...

Therese: Jag skulle lugnt kunna tänka mig att gå om jag inte bodde så långt bort och om jag visste på ett ungefär vilka som kommer att komma.

2006-04-24 @ 23:00:53
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: tolken

Jag fixade inte att gå, fick inbjudan för ett tag sen. Det är tjugo (!) år sen jag gick ut gymnasiet, men det kändes som att det livet har jag lagt bakom mig. Det var ganska nyligen efter den där filmen om klassfesten, den med Björn Kjellman kom (på TV förmodligen för jag hinner aldrig gå varken på bio eller hyra video) och jag blev helt avskräckt. Förmodligen ganska fånigt, men så är det...

2006-04-28 @ 21:18:37
URL: http://www.parisbarnen.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback