Kläder och väder

Det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder heter det ju. Vårvärmen var visst inte riktigt här för att stanna än. Det har varit vackert väder både idag och igår, men inte alls varmt. Optimist som jag är var jag förstås alldeles för kallt klädd i Paris och fick gå och huttra. Som tur var sken solen och i solen är det skönt.

Jag förundras över vissa människor som alltid tycks vara rätt klädda. Framför allt de som alltid har ett paraply till hands när det börjar regna. Det har nog aldrig hänt mig. De få gånger jag har fått för mig att släpa med mig paraply har det givetvis inte regnat. Mitt öde är nog att bli blöt helt enkelt.

Och när det gäller vädret borde jag egentligen inte klaga. Solen skiner ju. Träden blommar. Termometern säger 13 grader. Jag har hört att det fortfarande finns snö kvar på vissa ställen i Sverige... Är det sant?

Blommande träd på Père Lachaise-kyrkogården
Blommande träd på Père Lachaise-kyrkogården i Paris, 5 april 2006.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Japp, det är sant. Drivorna ser inte ut att försvinna än på ett tag här i Västerås :(

Postat av: Therese

Vackert! För att jävlas lite kan jag säga att här har vi 20-25 grader och sol om dagarna. Det är också vår, Madrid-vår. Härligt.

2006-04-06 @ 17:51:39
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Haha, skojar du, här i Falun är det en massa snö och drivorna är fortfarande höga och det lär nog ta ett tag innan de smälter. :( Trist. Tur jag har Paris att se fram emot om tre veckor. ;)
Vad vackert på Père Lachaise!

2006-04-06 @ 19:37:04
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Frida

Åh, guuud vad jag blir avundsjuk! Jag vill också ha vår! Imorse snöade det här (Stockholm) bara lite men i alla fall.

2006-04-06 @ 22:03:14
Postat av: Cocotte

Hu för snö i april och vinter som aldrig tar slut.

Therese: 20-25 grader och sol i Madrid skulle jag absolut kunna tänka mig:) 20-25 grader tycker jag är alldeles lagom temperatur, jag gillar inte när det blir för varmt...

2006-04-06 @ 23:37:25
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Therese

Nä sommaren i Madrid kan visst vara ganska tung 35-40 grader utan ett moln på himlen veckor i sträck. Huset där jag bor har en pool enbart för boende så det blir väl att tillbringa mycket tid där i sommar

2006-04-07 @ 00:29:51
URL: http://utrikes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback