Disney smile och dumma frågor

Lille Elliott har fått komma hem från BB nu. Liten men frisk.

Samma dag som Elliott föddes var jag i Paris på Champs-Elysées. Jag kunde inte låta bli att gå in på Disney Store och pilla lite på en reapyjamas med en flygande elefant. Genast var en trevlig säljare med ett Disney smile på plats för att erbjuda sin hjälp. Han frågade vilken storlek jag letade efter. Jag sa att jag inte visste. Han frågade hur gammalt barnet var. Då kunde jag inte låta bli att le och sa att han var alldeles ny, född tidigare samma dag. Då frågade försäljaren en mycket konstig fråga.

- Jaha, är det ert barn?

Vad skulle jag svara? Javisst, det första jag gör direkt efter att ha blivit förlöst är att springa ut på Champs-Elysées och pilla på pyjamasar på Disney Store?

Nej, det sa jag förstås inte. Försäljaren var ju så ung och log så fint och jag kände mig så gammal och sa artigt att det inte var min nyfödde bebis det handlade om utan min neveu.

Jag köpte aldrig någon pyjamas med flygande elefant. Istället gick jag vidare och stannade ett tag förundrad framför ett skyltfönster som inte bara hade skyltdockor med två ben utan också fyra och som sålde dyra accessoarer till våra håriga vänner som smutsar ner Paris gator och bidrar till stadens charm.

Skyltdockshund med Bosshalsband
Skyltdockshund med Bosshalsband. I bakgrunden liten rosa hudtröja och mina fötter.
Vem underbyxorna är till för framgår inte.

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Usch för hundbajset på Paris gator. Sju ton om dan, bajsar hundarna på Paris gator, berättade min lärare.

Postat av: Cocotte

Sju ton...blurk.

Jag har också läst helt sanlösa siffror om hur mycket bajs som samlas in, hur mycket det kostar, hur många som jobbar med det och hur många varje dag som så att säga "trampar i skiten", ramlar och hamnar på sjukhus. Det var rätt många.
Hundbajset kanske behövs för att hålla nere arbetslösheten i Paris?

Samtidigt tycker jag att centrala Paris är väldigt rent jämfört med till exempel området där jag bor. Här gäller det att aldrig titta upp, för då har man genast foten i det...

2006-04-13 @ 10:16:18
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Polly

Minsann! Franskmännen är alltså precis som tanterna med lila hår på Karlavägen med andra ord! Snubbigt!! Bläk.

2006-04-13 @ 18:48:27
URL: http://pollybloggen.blogspot.com/
Postat av: Polly

Men sjukt förresten, att han frågade om den dagsgamla bäbin var din! hahaha, noll koll.

2006-04-13 @ 18:49:38
URL: http://pollybloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback