Wallace and Gromit ikväll

Ikväll blir det bio. Wallace and Gromit. Jag vet att den kanske vänder sig till en lite yngre publik men det gör mig ingenting. Dubbad till franska tyvärr, tyvärr. Men vad gör man? Sist vi var på bio, det var några veckor sedan nu, lyckades vi faktiskt pricka in en odubbad film. Version originale eller VO som det kallas här. Broken Flowers med Bill Murray. Det var första gången jag sett en VO-film här i St Quentin. Sedan såg jag på Bodil Malmstens blogg att hon också sett Broken Flowers odubbad i sin lilla stad i Finistère. Så det är kanske så att de helt inte har brytt sig om att dubba den filmen. Jag tyckte att den var bra i alla fall. Och jag är glad att jag slapp höra Sharon Stone prata franska.


Kommentarer
Postat av: hibiscus

"Broken Flowers" är en jättebra film! Jag älskar Bill Murray! :-)
Jag tycker väldigt mycket om "Wallace and Gromit" också. Jag tycker inte att det är bara för en yngre publik. ;-)
A propå dubbade filmer, så kan jag säga att sedan jag bor i Sverige har jag väldigt svårt att se på dubbade filmer. Mina systrar (som bor i Frankrike) har aldrig förstått varför jag tycker om "Friends" (fast jag tittar egentligen sällan på det). Men när man har sett det dubbat på franksa så förstår man! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback