Tjing tjong kinarestaurang

Det finns inte så mycket kul i Saint Quentin men det finns en trevlig kinesrestaurang. Dit gick vi igår kväll. De har en trerättersmeny för 12,90 euro. Inte 13. 12,90. Förrätt (nems, mums), varmrätt (riz cantonnais och kyckling med ananas för mig) och dessert. Portionerna är onödigt stora. Att äta upp hälften är duktigt. Framförallt om man strävar efter övervikt. Jag brukar alltid ha plats för en efterrätt, men efter både kinesförrätt och varmrätt kände jag mig i rullningstillstånd och valde att ta mintte istället. Gott det med.

Något som är trevlig med restaurangen är att man inte bara får det man beställt utan en massa bonus runtomkring. Som en hiskligt röd och söt fördrink, räkchips, kinesisk nougat och en liten chokladbit till kaffet. Och så saké. Jag gillar egentligen inte saké, men jag tar det ändå för det serveras i roliga glas med nakna män (nakna kvinnor för männen) i botten. Som bara syns när glaset är fullt. Jättekul. Sådana tror jag att jag måste köpa. Till notan erbjuds dessutom ett visitkort med bonuspoäng. Efter att ha samlat ett antal bonuspoäng kan man välja att byta ut dem mot en fin drake i plast, en liten buddha eller något annat som finns i presentskåpet. Vi har varit där fyra gånger, så snart har vi nog samlat ihop till en liten rosa glasand eller något annat tjusigt. Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback