Ny intervju

Mobilen ringde. Hjärtat höll på att hoppa ur halsgropen. Jag svarade med ett lite skakigt allo.

Men det var inte banken som ville tala om huruvida jag fått jobbet eller inte. Istället var det ett annat företag som ville boka in två anställningsintervjuer på tisdag. Här går det fort plötsligt, den ansökan skickade jag i måndags. Det jobbet lät väldigt intressant. Har jag vad som krävs? Tvivlar lite när jag kollar tillbaka i jobbannonsen:

"Excellentes capacités d’analyse et de synthèse, bonne aisance relationnelle et de présentation à l’oral, forte ouverture culturelle avec la parfaite maîtrise de l’anglais plus d’une deuxième langue." .

Hur är min syntesförmåga egentligen? Perfekt engelska? En intervju på engelska och en på franska. Måste öva på att prata engelska nu. Har pratat allt för mycket franska de sista åren och har en tendens att blanda in en massa franska ord i engelskan. Ello je suis Sara from Sweden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback