Magazines

En sak som jag gillar med Frankrike är tidningsutbudet. Det finns så många olika magzines, månads- och veckotidningar. Och dessutom är de överlag billigare än i Sverige. En Elle till exempel tror jag kostar 2,30 euro, en Marie Claire 2,50. Och det bästa är att det finns så många olika tidningar. Om allt möjligt. Jag kan få lust att skaffa barn eller att gifta mig bara för att få köpa bebistidningar och stora glansiga bröllopsmagasin. Men jag behärskar mig lite... Dessutom är jag svag för prenumerationserbjudanden där man får roliga presenter. Nu har jag gett efter för ett erbjudande jag fick sist jag köpte Cosmopolitan. Årprenumeration på tre olika månadstidningar för 36 euro (skriver man euro eller euros på svenska förresten?) och sedan så ingick en presentcheck på 25 euro hos Le Club de Créateurs de Beauté (postorder- och interförsäljning av smink och sånt). Så då kostar ju tidningarna bara 11 euro plötsligt, även om jag utan min presentcheck aldrig skulle ha handlat på Créateur de Beauté, men det känns bättre att intala sig själv det i alla fall.

Det fanns tio olika tidningar att välja mellan. Alla tillhör Marie Claire-koncernen. Jag valde Marie Claire, Cosmopolitan och så behövde jag ju välja en till för att det skulle bli tre. Problemet var att det fanns diverse inrednings- och trädgårdstidningar som inte intresserar mig ett dugg. Jag har inte ens något riktigt hem för tillfället utan allt är rätt tillfälligt. Pyssel- och kneptidningar tilltalar mig inte ett dugg, jag är opysslig. Och bebistidningen kunde jag ju inte gärna ta även om jag gillar bebisar. Det slutade med att jag valde en matlagningstidning, Cusine et vin de France. Haha, hur mycket vuxenpoäng ger inte det då? Men jag tycker faktiskt att det är kul att läsa recept.

Det ska kanske tilläggas att jag svarade på det här erbjudande för ett par, tre veckor sedan, och jag har fortfarande varken sett röken av vare sig tidningar eller presentcheck. Men det kommer väl. Väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback