Hundralistan

En annan lista som jag sett i en hel del bloggar och som jag tycker verkar kul.

Jag

1. Är jätteallergisk mot jordnötter
2. Har bott i tre länder
3. Pratar franska flytande, men inte perfekt
4. Har just nu på mig en t-shirt från Harvard
5. Köpte den i Harvards turistshop i Boston 2003
6. Har konstiga fötter och en missblidad tå
7. och således ganska svårt att hitta skor
8. dessutom har jag skostorlek 41 och det är inte jättehett när man är tjej
9. Är lång
10. och ganska kraftigt byggd
11. Gillar inte min muskliga vader
12. de får inte plats i stövlar och är okvinnliga
13. En sak som jag saknar med Sverige är smågodis
14. men det är lika bra att det inte finns här för det är inte nyttigt för mig
15. Har bott i Västerås, Grenoble, Montpellier, Göteborg, Montréal, Paris och Saint-Quentin
16. Mina föräldrar har varit och hälsat på mig överallt
17. utom i St Quentin men det kommer nog snart
18. om inte jag hinner flytta innan
19. Söker jobb
20. när jag hittar ett jobb kommer jag antagligen att flytta
21. mest troligt är att det blir Paris
22. för det är där det finns mest jobb
23. Gillar Paris
24. men tycker det är jobbigt att det är så mycket folk överallt
25. och att det inte finns någon "natur" bara stad
26. Har firat jul på Kuba
27. på en sandstrand med en kompis och två fransmän som vi just hade träffat
28. Men mest tycker jag om att fira jul med min familj
29. Har en rätt liten släkt
30. Men den växer
31. Förra året fick jag en kusin
32. och nästa år ska jag bli faster
33. Har varit på två examensfest i Italien
34. den ena i Milano och den andra i Rom
35. Tycker att italienare är rejält bra på att festa
36. I somras var jag norr om Polcirkeln för första gången
37. det var under en road trip med tre fransmän och två fransyskor
38. Min pojkvän är fransman
39. Vi träffades i Kanada
40. Han har en stor familj
41. och de flesta i hans familj bor i samma by
42. Deras släktmiddagar kan hålla på ungefär 12 timmar och innehålla en hel massa olika rätter
43. Det lång tid innan jag vande mig vid det franska kindpussandet
44. Har spelat tvärflöjt
45. men har inte övat på ett tag så nu skulle det nog gå knackigt
46. Har ridit i en massa år
47. men aldrig riktigt känt mig som en hästtjej
48. Tog körkort först i somras
49. Kommer ofta för sent
50. Hatar att komma för sent
51. Har tjockt och lockigt hår
52. som lätt blir lite risigt
53. Är rätt dålig på städa
54. men blir bättre och bättre på att laga mat
55. Förlorar alltid i minigolf
56. Tycker inte om att förlora
57. Är lite smått beroende av
Betapet - alfapet på internet
58. Har just nu 1986 i betapetranking
59. men den har varit bättre
60. Jag har varit distriktsmästare i häcklöpning
61. men är inte speciellt sportig
62. Alla i min familj är journalister utom jag
63. Saknar att cykla
64. Gillar frukt
65. Är extremt morgontrött
66. Älskar att snooza på morgonen
67. Har rätt dålig självdisciplin
68. Min mobiltelefon är en Nokia 3100
69. Samlar på elefanter
70. Har svårt för att slänga saker
71. Har jobbat som växeltelefonist en gång för länge sedan
72. och som biljettförsäljare till Paddanbåtarna i Göteborg
73. och med en hel massa andra saker
74. Gillar att dricka vin
75. Har aldrig varit i Asien
76. men kommer säkert åka dit
77. Sminkar mig inte speciellt mycket
78. men går sällan ut utan mascara
79. Har aldrig köpt kläder på internet
80. men en hel massa flygbiljetter har jag köpt
81. Borde träna mera
82. Gillar att köpa böcker
83. Just nu läser jag en fransk bok om Hollywood
84. Den är inte speciellt bra, men lättsmält
85. Har glömt att skicka kort till min mamma som fyller år i morgon
86. Skulle vilja tycka om att dansa
87. Är vänsterhänt
88. Är en tidsoptimist av värsta sort
89. Skulle aldrig betala flera tusen för en handväska
90. Gråter när jag skrattar
91. Är väldigt närsynt
92. Kan vrida mina armbågar på ett konstigt sätt
93. och vifta på lilltån
94. Har folk från tio olika länder på min msn-lista
95. Har en bärbar dator
96. Börjar tröttna på den här listan nu
97. Fast trodde det skulle ta längre tid att skriva 100 saker
98. Trivs inte i klänning
99. Känner mig för lång för högklackat
100. Och extra lång känner jag mig i Frankrike eftersom alla är så små här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback