Fasadbilder

Jag skulle kolla upp adressen till en kompis i Göteborg. Var på Hitta.se och upptäckte att de nu inte bara har kartor, utan också foton på husfasader. De har kanske haft det länge men jag upptäckte det först idag. Blev glatt överraskad när jag inte bara fick fram min kompis adress utan även en bild på hennes port. Kul. Blev förstås tvungen att surfa lite och spana in lite portar som jag öppnat i mitt liv.

Franska Pages Jaunes har haft den tjänsten ett tag. I alla fall för Paris. Men de är inte riktigt lika detaljerade. Men min gamla parisport på Avenue Parmentier kan man i alla fall se. Fast tyvärr går det inte att länka.

Kommentarer
Postat av: SANDRA

Men oj vad jobbigt att fota alla portar...

Postat av: Cocotte

Ja många portar blir det... Fast när jag var student skulle jag nog ha tyckt att portfotograf vore ett ganska schysst sommarjobb.

2005-10-26 @ 17:50:39
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback