Emmaus och äpplen

Har varit på en liten lördagsutflykt till Emmaus och till en äppelodling. Hos Emmaus blev det inga fynd. Tyckte det var dyrt. En uttorkad slickepott för en euro, slitna och trasiga möbler för 50-100 euro. Då lockar det mer med IKEA, även om återvinningsprincipen och Emmauskonceptet är trevligt. Vi letade inte heller efter något speciellt men det kan vara kul att fynda ändå. Som min fina kitchiga kaffeservis (bild finns under 4 september i min bilddagbok) som jag köpte på loppis för 2 euro.
På äppelodlingen däremot köpte jag fyra kilo nyplockade äpplen. Granny Smith, Jonagold, Royal Gala och jag vet inte vad. Gott. Fem äpplen om dagen är bra för magen eller hur var det nu igen?

Nu ska jag kolla på Star Academy. Den franska versionen av Fame Factory ungefär. Fast bättre. Typ. Eller inte så bra. Men mer lättsmält än diskussionsprogrammen runt runda bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback