Dagens musik

Dagens fem mp3or:

Dolly Parton - Jolene (jag sjunger med högt och inlevelsefullt)
Cat Stevens - Wild World (jag sjunger fortfarande med, ännu högre)
Noir Désir - Le vent l'emportera (jag sjunger inte med för jag kan inte texten. Noir Désir är en bra fransk rockgrupp som inte finns längre för att sångaren dödade sin flickvän, Dumt va?)
Renaud - Hexagone (Renaud sjunger om sitt land, Frankrike, hexagonen, och säger att allt kanske inte är så bra ändå. Den är lite gammal så han säger att dödstraffet fortfarande finns i Frankrike "Mais ils oublient qu'la guillotine, Chez nous aussi fonctionne encore" men nu är dödstraffet avskaffat, fast det skedde först 1981.)
Sophie et Magaly -
Le papa pingouin (veckans fynd tack vare Ben Reagan. Luxemburgs bidrag till melodifestivalen 1980 som handlar om pappa pingvin som längtar bort från sitt isflak och som vill packa sin väska för att se världen. Le papa pingouin, le papa pingouin.... Veckans låt utan konkurrens.)

Kommentarer
Postat av: BenReagan

Le papa pingouin
Le papa pingouin
Le papa le papa
Le papa pingouin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback