Bokat

Det blev det sunkiga hotellet med bed bugs och möss i hinkar till slut. Hittade inget bättre, och jag har bestämt mig för att tro på dem som skrivit positiva omdömen. Tror jag har förstått varför de flesta hotell är fullbokade. Det är Amsterdam maraton i helgen och drygt 16 000 personer är föranmälda. Så det bor väl hurtbullar i varenda hotellrum. Vi får ändå betala 65 euro för en natt med frukost så det är ju egentligen inte jättebilligt.

För att kompensera kalla duschar och bitande sänginvånare så har vi bokat en natt på Plaza i Antwerpen. Lite lyx skadar ju aldrig. Det bästa är att för ett dubbelrum på Plaza med badrum, byxpress och allt vad man kan tänkas behöva betalar vi 56 € tack vare något specialerbjudande på en internetsida någonstans (skam den som ger sig i hotellbokningsdjungeln). Utan frukost dock. Men (det är helkonstigt) frukosten kostar 15 euro per person och är obligatorisk. Taskigt va? Så egentligen kostar ju inte natten 56 euro då utan 56+15+15 = 86. Så det är ju lite skillnad. Men samtidigt kändes det priset ändå helt okej jämfört med de andra hotellen, och även här var vi ganska sent ute och flera av de mindre hotellen var fullbokade. Och hotellbokningssajterna började faktiskt stå mig upp i halsen så vi slog till.

I natt ska vi bo på hotell i Coevorden. Men det är Hazemeyer som betalar. Jag följer med som lyxhustru. Fast en ogift sådan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback