Skönhetsskapare

Äntligen kom mitt presentkort från Le Club des Créateurs de Beauté. Jag trodde jag hade blivit blåst. Tidningarna har jag fått två nummer av nu. Marie Claire har ibland en del läsvärt och är trevligt blädder. Cosmopolitan är verkligen bara blädder och lite samma sak hela tiden, men passar rätt bra när man inte orkar tänka. Cuisne et vins de France däremot är alldeles för avancerat för en nybörjarkock som jag. Bara massa matporr och recept med 100 000 ingredienser och gåslever.

Ja mitt presentkort i alla fall. Jag fick inte beställa vad som helst från Créateurs de beautés tumtjocka katalog. Fick istället en litet häfte med olika specialerbjudanden att välja mellan. Visste väl att det skulle finnas någon hake. Men det var kanske lika bra. Annars hade jag nog fått vrida mig av beslutsångest. En annan hake var att jag var i vilket fall som helst tvungen att betala frakten på 4,95 €. Men det är okej. Det kan jag ta. Det var så roligt att fylla i postordersblanketten. Jag har nog nästan aldrig gjort något sådant, shoppat på postorder alltså, så jag kände mig mycket frigjord.

Presentkortet var i alla fall på 25 € men jag lyckades inte riktigt hålla mig inom budget. Fick lägga till en check på 11,10 € inklusive frakten. Jag gillar förresten att skriva checkar. Känns så konstigt gammaldags på något sätt. Att skriva ut onze euros dix centimes och signera och grejer. I Frankrike kan man betala med check i mataffären. Fast det gör inte jag. För jag är modern och har visakort.

Utbudet var som sagt ganska begränsat men jag beställde till slut följande:
* Mascara Agnes B - Very Long
* Rengöringskräm Incredible Touch från Cosmence
* Ansiktskräm samma sort som ovan
* Ögonkräm Stick Hydraphorie yeux
* Hårinpackning nutri+
* Schampo nutri+

Det var nog allt. Värsta paketet lär jag ju få. Får väl återkomma senare för att berätta om hur vacker jag blev av alla dessa kemikalier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback