Rysligt piffig

Det finns många fina uttryck som används alldeles för sällan. Rysligt piffig är ett sådant. Idag är rysligt piffigt mitt favorituttryckt. Det är lite Fröken Sprakfåle över det.

Jag har varit så huslig den senast veckan. I alla fall köket. Jag har lagat köttbullar för första gången i mitt liv (tror jag). De blev goda. Inte speciellt runda i och för sig, men rätt fina ändå. Och idag har jag bakat citron- och marängpaj. Hur rysligt piffigt är inte det då? Dessutom har jag gjort två olika soppor och härom dagen  gjorde jag äppelkräm av några äpplen som var alldeles för sura för att äta utan att grimasera våldsamt. Jag är så rysligt piffig så det är inte sant.

Ja, matlagning kan vara rysligt piffigt när man vill. Men det kan också vara riktigt opiffigt när man är trött och hungrig och inte alls har lust att laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback