Internetbokhandlar och utlandet

Vad tråkiga alla svenska internetbokhandlar är som bara fraktar till Sverige. Tänk på oss stackars kulturtörstande utlandssvenskar som suktar efter lite svensk litteratur. Vad ska vi göra? Gå till Fnac och köpa Strindberg eller Mankell på franska? Det är inte riktigt samma sak. Jag har inte kollat upp hela internetmarknaden, men följande sidor har jag kollat på och de levererar bara inom Sverige:
AdLibris
Internetbokhandeln.se
Bokus
Netbokhandeln.se
Exlibris.se
Akademibokhandeln

Och samma sak med Ginza och cdon om man vill köpa cd-skivor. De levererar också bara inom Sverige. Tråkigt. Jag förstår ju att de kostar mer att skicka någonting utomlands, och jag är beredd att betala mer porto, men det borde i alla fall vara möjligt. Eller det kanske är så att det är jättekrångligt och förstör hela deras affärsidé och gör så att de måste ta högre priser på alla böcker och då förstör ju jag för hela Sveriges befolkning bara för att jag har dragit till Frankrike och det vill jag ju inte så det kanske inte går. Jag kan ju alltid önska mig böcker i julklapp av min snälla mamma. Hon köper alltid bra böcker.

Kommentarer
Postat av: Mikael Ellmkvist

Hej tänkte bara tala om att jag hellt och hållet håller med föregående inlägg. Har haft en mkt lång diskussion med cdon angående detta. Man skyller på rättigheter när man inte skickar filmer utomlands. Tycker att detta är en dålig ursäkt. Då det knappast kan vara olagligt att skicka legalt köpta filmer utomlands. Anledningen till att jag brydde mig om att argumentera är att barnprogrammen här på Irland är så dåliga samt att barnen utsätts för en mycket aggressiv reklamföring och att jag tyckte att det kunde vara på sin plats att beställa branfilmer till min son.

MVH
Mikael Elmkvist

2008-03-24 @ 12:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback