Advent

Upptäckte precis att det är första advent idag. Det hade jag glömt bort. Advent tycks inte vara någon tradition som firas här. Det står i och för sig avent i kalendern, men det här med att tända adventsljusstaken finns inte på samma sätt. Kanske behöver man här inte lika mycket ljusen i mörkret och kylan eftersom det är lite mindre mörkt och lite mindre kallt jämfört med Sverige. Men den här kalla helgen hade en adventsljusstake passat fint. Imorgon ska vi göra en liten tur till IKEA utanför Lille. Kanske slår jag till på en adventsljusstake.

Har nyss kommit tillbaka från Paris med ett försenat tåg. Paris var kallt men trevligt. Juldekorationerna har kommit upp. Julshoppingen har börjat. Tillbringade natten på en skum luftmadrass på ett kallt golv. Även om vi gick och la oss efter fyra lyckades jag inte sova på den. Känner mig som prinsessan på ärten. Brukar kunna sova på det mesta men i natt gick det inte. Så nu ska jag krypa ner i den riktiga sängen och sussa så att jag vaknar utvilad inför morgondagens besök i den blågula ikeavärlden.

Kommentarer
Postat av: christofer

Trodde mörkret fortfarande låg tungt över Frankrikes förorter...

Postat av: Cocotte

Syftade mer på solens upp- och nedgång, men du har en poäng, på vissa håll krävs det betydligt mer än adventsljusstakar för att bekämpa mörkret.

2005-11-28 @ 00:26:26
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback