Et si c'était vrai..

Det blev lite kinamat och en romantisk komedi. De har en god och hyfsat billig citronkyckling hos kinesen på torget. Trevliga är de också och jag fick en present. Fast jag har redan fått samma present tidigare när jag varit där så jag kände mig mindre utvald den här gången.

Vi såg filmen Just like heaven, eller Et si c'était vrai... som den heter på franska, med Reese Witherspoon och Mark Ruffalo. Dubbad till franska. Förstås. Den var, ja vad ska man säga, en romantisk komedi. Lite smågullig men inte oförglömlig. A som är lagt åt det logiska hållet störde sig på att Reese Witherspoon som var en vålnad å ena sidan inte kunde röra vid föremål och gå genom väggar men å andra sidan kunde sitta på bänkar och åka bil. Så långt tänkte inte jag. Jag störde mig lite på att man redan efter kanske fem minuter in i filmen visste hur den skulle sluta. Men det är ju också lite charmen med amerikanska romantiska komedier. Man vet att man får det lyckliga slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback