Debut

Nu har jag debuterat!
Det handlar varken om societetsfester eller något sexuellt. Nej, jag har debuterat som ibejare. Alltså jag har handlat på eBay. Hjälp vad läskigt det var. I sista minuten kom det plötsligt en massa bud. Jag hade tänkt att jag skulle hålla mig kall och inte börja bjuda för tidigt. Det hade visst alla andra också tänkt. Hade bestämt mig själv för en övre gräns på 20 euro. Plus frakt. Det blev till slut 21. Jag la sista budet i slutsekunderna. Vilken pärs. Jag kan lugnt förstå att eBay kan vara lite smått beroendeframkallande. Och tidskrävande.

Nu får vi hoppas att säljaren skickar varan lika snabbt som han utlovar i sin butikspresentation.

Vad jag har köpt? Det kan jag inte riktigt skriva här. Det är förstås en julklapp. Till han som jag bor med och som egentligen inte kan tillräckligt mycket svenska för att förstå vad jag skriver här men som ändå brukar kolla i min blogg och som snappar upp mycket mer än man tror. Det är en box med en teveserie som gick när han var liten och som han tycker är jättebra och ofta pratar om. Jag känner inte igen den. Tror att den är asiatisk från början men om den gick på teve i Sverige när jag var liten så var det inget som satte några spår. Översättningen borde bli något i stil med De mystiska guldstäderna eller något sådant. Nej nu har jag nog skrivit för mycket. Läser han det här kommer han att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback