Alla liknar apan

Hittade via den här bloggen en länk till en rolig sida där man kan få reda på vilken kändis man liknar. Man laddar upp ett kort på sig själv och sedan matchar sidan dig med en databas med kort på kändisar. Jag var självklart tvungen att prova. Både en och tre gånger. Olika bilder ger olika resultat trots att jag hela tiden är samma person egentligen.

Första försöket blev jag lik en ung Catherine Deneuve. Men nja, jag håller inte med. Hon är vackrare och vi är nog faktiskt inte speciellt lika någonstans.
Andra försöket blev jag Drew Barrymore. Men nja, jag kan nog inte hålla med där heller. Vi är inte speciellt lika alls.
Tredje försöket, tredje gången gillt brukar det ju heta, blev jag Michelle Pfeiffer. Men alltså nä, tyvärr, jag är inte speciellt lik Michelle heller. Även om jag gärna skulle vilja.

Rent allmänt kan det ju inte vara helt fel att se som en blandning av Catherine Deneuve, Drew Barrymore och Michelle Pfeiffer. Det är ju snyggingar hela bunten. Men någonting säger mig att det inte är det första man tänker på när man ser mig: "Ah, hon ser ut som en blandning mellan Catherine Deneuve, Drew Barrymore och Michelle Pfeiffer!" Nä, tror liksom inte det.

Jag har i och för sig fått höra en gång tidigare att jag liknar Michelle Pfeiffer men hon som sa det var nog lite snurrig. Den jag allra oftast har fått höra att jag liknar är ingen mindre än Toker i Snövit och de sju dvärgarna. Det har jag fått höra från flera håll. Jag tror att det måste vara kinderna, öronen och möjligen, möjligen min personlighet...


Update: Nu testade jag igen med samma bild som tidigare sades vara lik Michelle Pfeiffer. Jag hade nog skurit bilden lite annorlunda den här gången, för nu blev jag lik George Clooney. George Clooney! Till 72 procent är vi tydligen lika. Jahaja. Här går jag och drömmer om att vara en blandning av tre vackra kvinnor men egentligen så är jag bara en mix av Toker och George Clooney.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback