Adventsinjektion

Det är första december idag. Jag har ingen adventskalender. Har pillat lite på adventskalendrar med choklad på men inte köpt någon. Är nog lite misstänksam mot chokladkalendrar efter dåliga barndomsminnen med kalenderchoklad som innehöll jordnötter och ledde till allergiutbrott. Jordnötsallergi är inte direkt något ovanligt. Vissa har det mest som barn och så försvinner det i vuxen ålder. För mig har det inte försvunnit. Det räcker med att folk äter jordnötter i min närhet för att jag ska känna av det. Två gånger har jag kysst killar som ätit jordnötter tidigare på kvällen och fått en allergisk reaktion som gett mig enorma silikonläppar. Jag är så himla överkänslig. Ska man inte ens klara av lite hångel?

I helgen provade jag min kompis nya läppglans som hette
Lip Injection och skulle ge förstorade läppar. Först kände jag ingenting. Sedan blev det hemskt. Det kliade och stack, och trots att det var ett ofärgat läppglans blev mina läppar knallröda och precis som utlovat - större. Problemet var bara att det inte slutade att klia. Och svullna läppar betyder inte nödvändigtvis snygga läppar, det finns det väl många exempel på. Det kändes ungefär som efter ett jordnötshångel. Till slut torkade jag bort det. Lite slarvigt dock, för det hamnade lite bredvid. På hakan och under näsan. Blev alldeles röd och såg ut som en clown. Sedan tvättade jag mig med tvål och efter en stunds väntan och lite puder var jag mänsklig igen. En erfarenhet klokare. Lip Injection är inget för mig. Varken i sprut- eller läppglansform.

Kommentarer
Postat av: fill

sjukt fina bilder på bilddagboken. dom där landdskapsbilderna då :D

Postat av: Cocotte

Tackar. Men med ett så vackert landskap är det inte svårt att ta fina bilder:)

2005-12-01 @ 21:41:56
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Akut Insikt

Dessutom är chokladen i chokladkalendern cirka 500 år gammal.

2005-12-02 @ 13:53:49
URL: http://akutinsikt.blogspot.com
Postat av: Cocotte

Minst 500 år ja. Och sedan kan man köpa chokladkalendrar på rea efter jul och då är chokladen ännu äldre. Himla tur att det finns konserveringsmedeln med mystiska namn.

2005-12-02 @ 14:11:07
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: emenyn

En komplimang: vad bra du skriver! Jag hittade din blogg via din bilddagbok och nu läser jag flera gånger i veckan, för det är så roligt!

Snygga övergångar från advent till chokladkalender till jordnötsallergi till läppglans. Aldrig funderat på att bli författare eller krönikör eller nåt?

2005-12-02 @ 15:35:37
URL: http://emenyn.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback